Onsdag 7/1

Jag gillar min farfar, eller jag vet inte om jag känner han så bra egentlien men ändå..kanske bara är för att jag känner mormor och morfar för bra som jag tror att jag känner farmor och farfar dåligt. MEn han bryr sig sjukt myckt om mig och Jonas, men han en tendens att visa det genom att ge oss böcker. HAn har helt seriöst för höga tankar om oss(eller mig iaf). Det här är allt jag fått av honom:
* Världsatlas
*Historiskt atlas
*Spanska lexikon
* En samman´fattining över svenskans alla ordklasser som han skrivit själv
*Livets utveckling...handlar om hur allt på jordens skapats, DNA och sånt där

Den sista boken har jag inte fått ännu men han ska beställa den. HAn var helt lyrisk när han visade sitt eget exemplar för mig idag.
Så gillar han att berätta historier...det går inte att få honom att hålla tyst när man dragit igång honom. Råkade göra det misstaget idag men lyckligtvis ropade farmor på honom och då såg jag min chans att smita.

Fult att jag skriver så mycket om honom, men vi var där idag för han fyller 80...jagh var ett trevligt sällskap som låg och sov på soffan halva kvällen. Inventering tar på krafterna må jag säga..

Herrå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0