Renässansen- En häftig tid i litteraturhistorien

Alltså, helt seriöst, hur kan det bli något bra av en text med så grymt töntg rubrik? vi har fått nån uppgift som går ut på att man ska skriva ett brev till en tonåring som har svårt att intressera sig för litteratur och vi ska övertyga den om att renässansen är ruggigt intressant. Varje mening jag skriver dryper av klyschor, och badar i smörande. Det är så äckkligt oh inställsamt. USCH USCH USCH. Känns dock bra att jag har tagit tag i hela grejen nu..för att börja är som alltid de svåraste. Egentligen hade jag tänkt att tillbringa eftermiddagen med att skriva recensionen till "Tuesdays with Morrie"(En av de speciella böcker som faktiskt fått mig att gråta) men då hade jag ju glömt pappret på skolan såklart.

Snart ska jag dra iväg till konsum för att köpa havregryn..hade tänkt baka chokladbollar till laget idag. Vår fika-ritual är ganska stark och jag "råkade" befinna mig på det förlorande laget häromdagen så då blir det till att baka med andra ord. HElt sjukt vad vi fikar alltså..sinnes, men det är ju då gott iaf:D

Något som gör mig lite sorgsen är att BBK har åkt ner i div 2. Vi har ju Brolla som tränare på fotbolls och jag hoppas verkligen att han inte tänker ta ut sin ilska och besvikelse på oss imorgon på morgonen

Nej nu ska jag dra mig mot korre:D

HErrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0