Att gå i ide

Idag på biologin pratade vi en hel del om hur djur gör för att överleva vintern. Gnagare lever i hålrummet mellan snön och marken, renar har ihåliga hårstrån som isolerar helt bra, björnar går i ide osv...De kommande tre veckorna kommer jag följa björnens exempel, ska låsa in mig med allt äckligt plugg som väntar. Prov varendda vecka, inlämning av rapport, läsa ut en svenska bok, skriva en bokrecension på engelska. Så om jag är okontaktbar eller så så vet ni ju varför ia alla fall. Ett annat stort steg i mitt liv är att jag ska begrava stridsyxan mellan mig och mamma. Måste svälja min stolthet och inse att man kanske inte vinner på att bråka om allting jämt. Vi har faktiskt kommit bra överens den senaste veckan, kan bero på att jag knappt ha varit hemma men ändå! Och idag ringde jag henne och erbjöd mig att laga mat för att vi ska fara och titta på nå brallsingar efter maten. Sen ska jag åter bli närsynt av allt pluggande. Jag vet inte vad jag ska säga,bara att det är väldigt mycket just nu..fast det är det ju gentligen för alla men man tror ju alltid att man har det värst själv. Då är man ute och cyklar. Och det blir ju egentligen inte bättre av att klaga. Men som jag och mina goda vänner kommit fram till: Allting löser sig, det gör ju faktiskt alltid det. Ganska lugnande men just nu går min puls som bara den oah jag kan typ aldirg slappna av..det är rent av äckligt. Jag är helt pepp på vinter nu(okej att jag kommer ångra att jag sa det men..). DEt är ju helt mys när det blir mörkt så tidigt, man sover mycket bättre, får ha köttbullsliknande kläder på sig... So long suckers,hahaha:D HErrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0