Tisdag 23/12

Jag vet inte riktigt vad som händer med vuxna såhär i juletider. Mamma blir helt tokig och allt hon kan tänka på är mat som ska fixas och allt som måste städas. Jag älskar julen men jag tycker att man inte behöver göra så stora grejer av allt. För vem ska man bevisa att man har ett perfekt städat hus just på julafton? Tror knappast att tomten bryr sig eller så...
Dom senaste dagarna har varit tuffa för mig, det har låtit typ såhär varje kvart:

"Och sen kan du väl ta bort alla smycken som ligger i bokhyllan"
"Och sen kan du väl dammtorka ditt rum"
"Elin visst skulle du dammsuga?"
"Glöm inte att du skulle hänga ut täcket på balkongen"
"Du kan väl åtminstone ta och bädda sängen?"
"Och sen får du och pappa hjälpas åt att hänga tvätten"

Varenda gång hon säger något sånt där örjar jag morra och gnissla tänder. Är inte på sånt humör riktigt, vaknade 7 i morse av att jag hade helt sinnessjukt ont i halsen, och nu är jag bara trött och helt förlamad i skallen. Hoppas det går över till imorrn för jag har ju planerat att slå världsrekord i att äta godis och det kan bli tufft om det gör såhär stört ont att svälja..

Jag kommer inte ihåg när jag hade sån här julkänsla senast, måste bero på att jag missade julafton förra året när vi var i thailand, och nu har jag lagrat alla julkänslor så jag är helt galet peppad!



Julafton förra året <3 Phi Phi öarna

Börjar typ gråta för att jag längtar tillbaka så mycket...Har även bevis på att tomten finns överallt



Det är helt sanslöst vad dom anstränger sig för turisternas skull!

Nu skajag sova en stund innan jag ska fara iväg till ica och jobba med fotbolls, såom jag inte uppdaterar nå mer innan jul så..

GOD JUL:D:D:D:D

Kommentarer
Postat av: jokki

Skönt å höra att du har julkänslor, det har jag med! Ha det bääst min älskade EläjnKäjn

2008-12-23 @ 21:11:51
URL: http://jokkihanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0